Odpowiedzi

2010-01-25T13:41:46+01:00
Bo dokonał wielkich rzeczy i miał wiele ogromnych zasług dla swojego państwa oraz swoich poddanych.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T13:42:01+01:00
Karol Wielki w 768 roku po dziesięcioletnich walkach podbił i nawrócił na chrześcijaństwo Sasów.Był znakomitym organizatorem.Zorganizował wojsko,administracje,dbał o podniesienie gospodarcze kraju, budował miasta,klasztory i pałace.Zakładał szkoły na swym dworze skupiał wybitnych uczonych np.Paweł Diakon i Alkuin,przez co przyczynił się do dźwignięcia Europy zachodniej ze stanu półbarbarzyństwa na poziom wyższej kultury.Dlatego miedzy innymi można go nazwać największym władcą średniowiecznej Europy.
1 5 1
2010-01-25T13:42:59+01:00
Ponieważ był świetnym władcą politykiem, królem. Niektórzy też uważali że miało to związek z jego wysokim jak na tamte czasy wzrostem