Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T13:48:15+01:00
Dzielniki danej liczby to są takie liczby przez które dana liczba dzieli się bez reszty np dzielniki liczby 12 to 1,2,3,4,6,12

Wielokrotności danej liczby są to wyniki mnożenia tej liczby przez kolejne liczby naturalne np: wielokrotności liczby 3 to 3,6,9,12,15,18,21 ...
Wielokrotności liczy 2 nazywamy liczbami parzystymi

Liczbę naturalną, ktora ma dokładnie dwa dzielniki nazywamy liczba pierwszą( np 2,3,5,7,11)
Liczba złożona to taka, która ma więcej niż dwa dzielniki( 4,6,8)

Liczby 0 i 1 nie są ani pierwsze ani złożone
40 4 40
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T13:49:30+01:00
Dzielnik-liczba całkowita dzieląca inną liczbę całkowitą bez reszty.
Wielokrotność-liczba naturalna pomnożona po kolei przez inne liczby naturalne.
Liczba pierwsza-liczba, która jest podzielna tylko przez "samą siebie" i 1.
Liczba złożona-liczba podzielna przez więcej niż dwie liczby (1, "samą siebie" i inne).

Nie jestem polonistką, więc zdania mogą być trochę nieskładne. ;D
21 3 21
2010-01-25T13:50:41+01:00
Dzielnik liczby to cyfra która dzieli dana liczbę np.
dzielniki 20 to 5 bo 5 x 4 =20
4 bo 4x 5 = 20
2 bo 2 x 10 = 20 itp.
wielokrotności liczby to takie liczby które pomnożymy przez daną
więć:
np. 10 x 2 = 20 więc wielokrotnością 10 jest 20
10 x 3 = 30 wielokrotność to 30
liczba pierwsza to taka która ma dwa dzielniki 1 i samą sibie np. 3
liczba złożona to taka która ma więcej niż 2 dzielniki np. 10
są 2 wyjątki 0 i 1 to nie jest ani pierwsza ani złożona
17 3 17