Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T14:12:18+01:00


POZYTYWY
1 zapylają większość roślin użytkowych
2 oczyszczają ziemię z martwych, butwiejących resztek organicznych,
3 zjadają inne szkodliwe owady
4 poprawiają strukturę gleby,
5 produkują pewne surowce
6 wpływają na równowagę biocenotyczną
7 stanowią pokarm
8 pełną ważną funkcje w życiu grzybów
9 zdobią swą kolorystyką nasze ogrody
10 Przyspieszają rozwój materii
NEGATYWY
1 niszczą lasy
2 uszkadzają i niszczą zapasy pożywienia
3 roznoszą choroby
4 żywią się nasionami zbóż
5 atakują na ludzi
6 niszczą rośliny
7 zabijają inne pożyteczne owady
8 zalegają się w naszych domach i mieszkaniach
9 niszczą owoce w sadach
10 Niszczą różne surowce

Negatywne:
-pożerają wszelkie możliwe elementy roślin, pasożytują na nich, powodując osłabienie, nieprawidłowy rozwój lub śmierć rośliny (bielinek kapustnik, strzygonia chojnówka); niszczą uprawy
-wołek zbożowy, mącznik młynarek - żywią się nasionami zbóż - niszczą zapasy
-są pasożytami człowieka i zwierząt, mogą przenosić drobnoustroje (wesz ludzka, pluskwa domowa, komar widliszek)
1 5 1
2010-01-25T14:26:45+01:00
1.Niszczą lasy np. szarańcza.
2.Uszkadzają i niszczą zapasy pożywienia.
3.Są roznosicielami rozmaitych, groźnych chorób jak np. zarodźców malarii.
4.Niektóre są po prostu dokuczliwe np. komary.
5.Są zdolne do masowego, gwałtownego rozmnażania tzw. gradacji co może być uciążliwe np. cykady.
6.Wiele gatunków owadów jest pasożytami np. kleszcze.
7.Dużą grupę stanowią owady przenoszące choroby pasożytnicze, bakteryjne i wirusowe.
8.Wyrządzają dość duże szkody w sadownictwie np. szerszenie.
9.Niszczą pola uprawne np. stonka ziemniaczana.
10.Zamieszkują domy i są uciążliwe np. karaluchy.
3 3 3