W największym porcie morskim świata, W Rotterdamie przeładowuje się corocznie o około 119.4 mln ton towaru więcej niż w największym porcie Japonii. W obydwu tych portach przeładowywuje się łącznie 430,7 mln ton towarów. Ile milionów ton towarów przeładowywuje się w każdym z tych portów??

Koniecznie napisać jak to robiliście !!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-01-25T14:22:03+01:00
X+119,4- amsterdam
x-japonia

x+119,4+x=430,7- suma całości
2x=311,3- obliczam ile wynosi x- Japonia
x=155,65
430,7-155,65=275,05- od całości odejmuję x (Japonię) i dostaję x+119,4 (Amsterdam)

Odp W Japonii ładuje się 155,65 ton, a w Amsterdamie 275,05 ton.

Liczę na naj:D
1 1 1
2010-01-25T14:23:46+01:00

x - il. milionów ton przeładowanych z Rotterdamie
x-119,4 - il. milionów ton przeładowanych w Japonii

x+x-119,4=430,7
2x=550,1
x=275,05

275,05-119,4=155,65

W Rotterdamie przeładowywuje się 275,5 mln ton, a w Japonii 155,65 mln.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T14:30:02+01:00
X - ilość ton przeładowanych w Japonii
x + 119,4 - ilość ton przeładowanych w Roterdamie
430,7 - łączna ilość ton

x + x + 119,4 = 430,7
2x = 430,7 - 119,4
2x = 311,3
x = 155,65

155,65 + 119,4 = 275,05

Odp. W Japonii przeładowuje się 155,65 mln ton a w Rotterdamie 275,05 mln ton.