Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T14:27:21+01:00
Religia Greków to wielobóstwo czyli politeizm.
Przykłady budowli: świątynia Artemidy, Temidy, Zeusa, Erechtejon
1 5 1
2010-01-25T14:28:20+01:00
Wierzyli w wielu bogów
budowle:
partenon,świątynia Artemidy, Temidy, Zeusa, Erechtejon
1 4 1
2010-01-25T14:28:24+01:00
Starożytni Grecy wierzyli w politeizm. Ich bogowie mieli swoją kwaterę na olimpie. Ówczesna ludność składała im ofiary i obchodziła ich święta.
Na cześć greckich bogów powstawały różne budowle, np. światynie. Na cześć boga Dionizosa został stworzony teatr i wznoszono amfiteatry. Na wzgórzu Akropol powstał Partenon, świątynia poświęcona boginii Atenie.
1 5 1