Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T14:28:33+01:00
Trwale połączone na całej powierzchni styku elementy z dwóch różnych pod względem właściwości fizykochemicznych metali lub stopów.

Po ogrzaniu pasek bimetalowy wygina się, co znalazło zastosowanie w wielu urządzeniach:
-Termometr bimetaliczny
-Czujniki temperatury (na przykład w czajniku: po przekroczeniu temperatury wrzenia pasek przez który przepływa prąd wygina się i odcina dopływ prądu)
25 4 25
2010-01-25T14:29:58+01:00
Bimetal - trwale połączone na całej powierzchni styku elementy z dwóch różnych pod względem właściwości fizykochemicznych metali lub stopów.

Zastosowanie:
-czujniki temperatury
-elementy migaczy samochodowych
-wyzwalacze termobimetalowe (przeciążeniowe) w wyłącznikach lub innych zabezpieczeniach elektrycznych
-termometry bimetalowe
-monety
29 4 29