Pilne.!
1. Podaj główne cechy płytowej budowy litosfery.
2.Wskaż związek pomiędzy płytową budową litosfery, a występowaniem trzęsień Ziemi.
3.Napisz skutki ostatnio odnotowanych trzęsień Ziemi.

Nie pisać "nie wiem" "nie umiem tego zrobić" itp ,odrazu zgłaszam jako spam i i tak nie dostaniecie punktów. Za prawidłowe rozwiązanie odrazu daje naj)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T14:38:07+01:00
1Płyty litosfery graniczą ze sobą wzdłuż stref o nierzadko wzmożonej aktywności sejsmicznej i wulkanicznej, jednakże same zachowują stosunkowo dużą spójność i sztywność. Mogą przemieszczać się poziomo po strefach obniżonej lepkości występujących w górnej części płaszcza Ziemi. Wyróżnia się płyty kontynentalne i oceaniczne.
2 kiedy dwie płyty są zbyt blisko siebie mogą sie o siebie zderzyć dochodzi wtedy do trzeńsień
3trzensienie na haiti
tysiuące ofiar
brak dostepu do wody
wszystko pogrążone w chaosie
30 4 30
2010-01-25T14:47:29+01:00
1. Budowa płytowa- występuje tam, gdzie skały osadowe leżą poziomo. Ten pierwotny układ skał nie został zaburzony przez ruchy tektoniczne.
2.Płyty zaczynają oddalać się od siebie.Pomiędzy dwa kontynenty wlewa się morze. Rozszerzanie den oceanicznych.
3. Choćby trzesienie ziemi na Haiti, gdzie ucierpiało wiele tysięcy ludzi, większość nie żyje, zawalone budynki, wyniszczone lasy...itp.
22 2 22