Zadanie 1
Dlaczego łatwiej jest przesunąć szafę, pod której nogami przyklejony jest miękki filc? Dla czego zimą chodniki i ulice posypuje się piaskiem?

Zadanie 2
Narciarz zjeżdżający z góry w ciągu pierwszej sekundy przebył drogę 200cm, w drugiej sekundzie 600 cm a w trzeciej 1000cm. Jakim ruchem poruszał się narciarz w pierwszych trzech sekundach? Odpowiedz uzasadnij.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T14:39:15+01:00
1. miękki filc jest jakby czynnikiem mniejszego tarcia, przez co łatwiej jest poruszać przedmioty.zimą posypuje się chodniki aby zmniejszyć tarcie między obywiem a płytkami.

2.ruchem jednostajnie przysmpieszonym
S= Vot+(at)²/2
2010-01-25T14:40:10+01:00
Szafa o przyklejonych miękkich flicach łatwiej się przesuwa po podłozu