W tabelkach przedstawiono informacje o głównych producentach bananów i jabłek. uzupełnij te tabelki. Możesz skorzystać z kalkulatora.

BANANY
mln %
Świat 72,5 100
Indie 23,2
Brazylia 9,2
Chiny 8,8
Ekwador 8,1


Jabłka
tys.ton %
Świat 62 123 100
Chiny 24 017
USA 4 409
Iran 2 662
Turcja 2570

:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T22:49:01+02:00
BANANY
mln %
Świat 72,5 ... 100%
Indie 23,2 ... 32%
Brazylia 9,2 ... 12,69%
Chiny 8,8 ... 12,14%
Ekwador 8,1 ... 11,13%

Jabłka
tys.ton %
Świat 62 123 ... 100%
Chiny 24 017 ... 38,66%
USA 4 409 ... 7,1%
Iran 2 662 ... 4,29%
Turcja 2570 ... 4,14%

obliczenie polega na podzieleniu danych przy państwach wielkości przez wielkość światową i pomnożeniu wyniku przez 100%.
np. dla bananów w Indiach: 23,2 ÷ 72,5 × 100% = 0,32 × 100% = 32%
38 3 38
2009-10-02T23:36:50+02:00
BANANY
mln %
Świat 72,5 100
Indie 23,2 24
Brazylia 9,2 10
Chiny 8,8 9
Ekwador 8,1 8

Jabłka
tys.ton %
Świat 62 123 100
Chiny 24 017
USA 4 409
Iran 2 662
Turcja 2570


17 3 17