Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T15:05:57+01:00
Panteon jest najlepiej zachowanym budynkiem z czasów starożytnego Rzymu. Został wzniesiony ku czci Bogom. Wewnątrz znajdował się ceremonialny ołtarz, gdzie zwierzęta były poświęcane i palone. Dym wydobywał się przez otwór w wierzchołku kopuły, zwany "wszystko widzące oko niebios".
Panteon zbudowany przez Hadriana ok. 118 r., jest godny uwagi ze względu na swą formę i technologię budowy. Składa się z nakrytej kopułą rotundy oraz wspartego na 14 metrowych korynckich kolumnach portyku. Rotunda ma średnicę około 40 m.
76 2 76
2010-01-25T15:10:50+01:00
Składa się z portyku (części budowli wzorowanej na świątyni greckiej) i rotundy okrągłym budynku o sklepieniu w kształcie kopuły. Portyk składa się z kolumnady (kolumny ustawione w rzędzie) z fryzu (miejsce między dwuspadowym dachem pokryte płaskorzeźbą przedstawiającą sceny mitologiczne) i dwuspadowego dachu.

Dołącz do mojego klubu: Fani serii Zmierzch
141 3 141