W wagonie klasy 1 jest 9 przedziałów, a w każdym przedziale jest 6 miejsc. W wagonie Klasy 2 jest 10 przedziałów po 8 miejsc. Ekspres Kaszub ma 4 wagony 1 klasy i 5 wagonów 2 klasy. Ile miejsc siedzących jest w pociągu?

Proszę o działanie mam odpowiedź 616 siedzących miejsc ale działanie jest mi potrzebne:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:10:31+01:00
Wiec mamy :)
wagony 1 klasa 9*6 = 54
wagony 2 klasy 10*8 = 80
zatem mamy 4*54 +5*80 = 216 + 400 = 616
2010-01-25T15:12:36+01:00
[4×(9×6)]+[5×(10×8)=[4×54]+[5×80]=216+400=
z tego co przeczytałem tyle ci wystarczy ;]
2010-01-25T15:12:48+01:00
9*6=54

10*8=80

54*4=216

80*5=400

216+400=616

:) myślę ze dobrze