W trzydziestoosobowej klasie 14 uczniow ma psa 9- kota 3- swinki morskie, a 8 nie ma zadnego z wymienionych zwierzat. Uczniowie majacy swinki morskie nie maja innych zwierzat. Podaj, ilu uczniow ma jednoczesnie psa i kota.

NAPISZCIE WSZYSTKIE OBLICZENIA !!!
POMOZCIE MI PROSZE !!!

2

Odpowiedzi

2010-01-25T15:19:45+01:00
30 osób-8 osób bez zwierząt=22
22 osoby - 3 osoby tylko ze świnkami=19
19 osób to 14 ma psa i 5 kota , ale kotów jest 9 więc 4 osoby muszą mieć kota i psa
7 5 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:21:28+01:00
Pies- 14
kot- 9
świnki- 3
brak- 8
14+9+3+8=34 (wystarczy wszystko dodać,)
34-30= 4 osoby (a potem odjąć ile osób jest w klasie)
Odp.: 4 osoby mają równocześnie psa i kota.
3 5 3