1. Ile procent danej liczby stanowi liczba o 40% mniejsza od tej liczby?
2. Ile procent danej liczby stanowi 18% liczby większej od danej liczby o 45%?
3. Ile procent danej liczby stanowi liczba, której 10% jest większe od danej liczby o 30%?

Tu są prawidłowe odpowiedzi:
1. 60%
2. 26,1%
3. 1300%

Chodzi mi o obliczenia!
NA JUŻ!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T10:32:42+02:00
1. Ile procent danej liczby stanowi liczba o 40% mniejsza od tej liczby?
czyli tak cała liczba to 100%a liczba o 40%mniejsza to 60%całej liczby
bo 100%-40%=60%
2. Ile procent danej liczby stanowi 18% liczby większej od danej liczby o 45%?
tutaj tak ma byc liczba od danej o 45% liczba dana to zawsze 100% czyli dodajemy 45% do 100% i to się równa 145%
i teraz liczymy 18% tej liczby
100%-145%
18%-x
x=26,1%
3. Ile procent danej liczby stanowi liczba, której 10% jest większe od danej liczby o 30%?
no tak do 100% dodajemy 30% i to się równa 130%
i jak teraz ta liczba jest 10% wieksza to badzie tak:
130%-10%
x-100%
x=1300%


1 i 2 jest napewno dobrze, a trzeciego nie jestem pewna
2009-10-03T12:23:13+02:00
1. x-dana liczba
x-40%x=60%x=0,6x
0,6x/x=0,6=60%

2. x-dana liczba
x+45%x=1,45x
1,45x*0,18=0,261x
0,261x/x=0,261x=26,1%x

3. 130x*10=1300x
1300%x/x=1300%