Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:28:42+01:00
1.Jeżeli nie reaguje:
głośno zawołaj o pomoc,
odwróć poszkodowanego na plecy, a następnie udrożnij jego drogi oddechowe, wykonując odgięcie głowy i uniesienie żuchwy
umieść jedną rękę na czole poszkodowanego i delikatnie odegnij jego głowę do tyłu, pozostawiając wolny kciuk i palec wskazujący tak, aby zatkać nimi nos jeżeli potrzebne będą oddechy ratunkowe,
opuszki palców drugiej ręki umieść na żuchwie poszkodowanego, a następnie unieś ją w celu udrożnienia dróg oddechowych.

2. Jeżeli oddech nie jest prawidłowy:
wyślij kogoś po pomoc, a jeżeli jesteś sam, zostaw poszkodowanego i wezwij pogotowie, wróć i rozpocznij uciskanie klatki piersiowej zgodnie z poniższym opisem:
º uklęknij obok poszkodowanego,
º ułóż nadgarstek jednej ręki na środku klatki piersiowej poszkodowanego,
º ułóż nadgarstek drugiej ręki na już położonym,
Ułóż nadgarstek jednej ręki na środku klatki piersiowej Nadgarstek drugiej ręki ułóż na już położonym

º spleć palce obu dłoni i upewnij się, że nie będziesz wywierać nacisku na żebra poszkodowanego; nie uciskaj nadbrzusza ani dolnego końca mostka,
º pochyl się nad poszkodowanym, wyprostowane ramiona ustaw prostopadle do mostka i uciskaj na głębokość 4-5 cm,
º po każdym uciśnięciu zwolnij nacisk na klatkę piersiową, nie odrywając dłoni od mostka. Powtarzaj uciśnięcia z częstotliwością 100/min (nieco mniej niż 2 uciśnięcia/s),
º okres uciskania i zwalniania nacisku (relaksacji) mostka powinien być taki sam.

3. Połącz uciskanie klatki piersiowej z oddechami ratowniczymi:
po wykonaniu 30 uciśnięć klatki piersiowej udrożnij drogi oddechowe, odginając głowę i unosząc żuchwę,
zaciśnij skrzydełka nosa, używając palca wskazującego i kciuka ręki umieszczonej na czole poszkodowanego,
pozostaw usta delikatnie otwarte, jednocześnie utrzymując uniesienie żuchwy,
weź normalny wdech i obejmij szczelnie usta poszkodowanego swoimi ustami, upewniając się, że nie ma przecieku powietrza,
wdmuchuj powoli powietrze do ust poszkodowanego przez około 1 sekundę (tak jak przy normalnym oddychaniu), obserwując jednocześnie czy klatka piersiowa się unosi taki oddech ratowniczy jest efektywny,
utrzymując odgięcie głowy i uniesienie żuchwy, odsuń swoje usta od ust poszkodowanego i obserwuj czy podczas wydechu opada jego klatka piersiowa,
jeszcze raz nabierz powietrza i wdmuchnij do ust poszkodowanego, dążąc do wykonania dwóch skutecznych oddechów ratowniczych; następnie ponownie ułóż ręce w prawidłowej pozycji na mostku i wykonaj kolejnych 30 uciśnięć klatki piersiowej,
kontynuuj uciskanie klatki piersiowej i oddechy ratownicze w stosunku 30 : 2,
przerwij swoje działanie w celu sprawdzenia stanu poszkodowanego tylko wtedy, gdy zacznie on prawidłowo oddychać. W innym przypadku nie przerywaj resuscytacji. Jeżeli wykonany pierwszy oddech ratowniczy nie powoduje uniesienia się klatki piersiowej jak przy normalnym oddychaniu, wykonaj następujące czynności
sprawdź jamę ustną poszkodowanego i usuń widoczne ciała obce,
sprawdź, czy odgięcie głowy i uniesienie żuchwy są poprawnie wykonane,
wykonaj nie więcej niż 2 próby wentylacji za każdym razem, zanim podejmiesz ponownie uciskanie klatki piersiowej. Jeżeli na miejscu zdarzenia jest więcej niż jeden ratownik, ratownicy powinni się zmieniać podczas prowadzenia reanimacji co 1-2 minuty, aby zapobiec zmęczeniu. Należy zminimalizować przerwy w resuscytacji podczas zmian.
3 2 3
2010-01-25T16:04:46+01:00
1) podchodzimy do leżącego... ale nie za blisko... ok 1m od niego aby nie mogl nas zlapać za noge czy cokolwiek innego gdyby koazalo sie że leżący leży tak z premedytacją... a więc podchodzimy i pytamy co sie stalo...
2) nie reaguje
3) stwierdzając że u ofiary brak czynności życiowych zabieramy sie do pracy...
4) układamy leżąceko na wznak odchylamy głowę ku tyłowi aby udrożnić drogi oddechowe
5) zozbieramy pacjenta tzn. od pasa w góre... chodzi o to żeby była goła klatka piersiowa... i robimy kolejno 30 ucisków na klatkę piersiową z prostymi rękami. a następnie dwa wdech... i powtórka z rozrywki...

klękamy po prawej stronie leżącego...
UCISKI- tam gdzie pod mostkiem łączą się zebra tam trzymamy palcem wskazującym (prawym), do tego palca przykładamy dwa lewe palce, i za tymi dwoma palcami układamy dłoń do ucisku (tam powinniśmy poczuć lekkie wgłębienie, tak że ręka się niegdzie nie "ślizgnie" no i do tego mielsca przykładamy otwartą dłoń (w najtwardszym miejscu- poduszki przy nadgarstku) i na tą rękę kładziemy lewą rekę i splatamy z prawą i uciskamy nie zginając łokci... po 30 usiskach robimy dwa wdechy... nie wiem czy to zrozumiałe...

WDECHY odchylamy głowę pacjenta ku tyłowi (żeby miał prosty rzeplyw powietrza z ust do płuc) jeśli w ustach snajduje się coś czego tam nie powinno być... jedzenie wymiociny krew to musimy sie tego pozbyć poprostu wyciągając to. język należy przytrzymać bo inaczej udusimy rannego. przy w wduchnięciu powietrza zatykamy nos kolegi i wtłaczamy w niego krótki i dość intensywny "wdmuch" aż widoczne będzie uniesienie klatki piersiowej(objetość powietrza mniej wiecej tak jak przy swobodnym oddychaniu) gdybyśmy wtłoczyli za dużo powietrza tzn. ile fabryka dała to możemy też uśmiercić pacjenta bo mogą popękać mu pęcherzyki w pluchach, więc rozsądnie z tym wdmuchiwaniem... natomiast jak już wtloczymy powietrze to odtykamy nos i czynność powtarzamy po czym p7sprawdzamy szybciutko czy pacjent oddycha czy ma tetno... a jak nie to znów 30 usiskow... 2 wdechy... do przyjazdu karetki bądź to odzyskania funkcji życiowych :) mam nadzieje że sie połapiesz:)
3 3 3
2010-01-25T19:57:11+01:00
A więc na początku sprawdzasz czy poszkodowany jest przytomny poprzez próbę nawiązania z nim rozmowy lub kontaktu wzrokowego itd. Sprawdzając oddech, oczyszczasz drogi oddechowe poprzez odchylenie żuchwy do tyłu i sprawdzasz poprzez wzrok,zapach i słuch przez od ok. 5-10 sekund czy jest oddech. Jeśli nie ma,wzywasz pogotowie a sam przystępujesz do RKO. (Resuscytacja Krążeniowo Oddechowa) Tzn. Odchylasz żuchwę do tyłu i wykonujesz 30 uścisków w okolicach mostka i 2 wdechy. Wdech powinien być szybki i zdecydowany i trwać ok. 1 sekundę. Tak oto postępujesz do odzyskania przez poszkodowanego parametrów życiowych lub przyjazdu karetki pogotowia. Gdy poszkodowany odzyska oddech powinieneś ułożyć go w pozycji bocznej ustalonej(bezpiecznej) i czekać na pogotowie.
5 4 5