Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500 zł. Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki . zapisz wszystkie obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:24:14+01:00
X-cena zakupu przez hurtownie plaszcza
y-cena zakupu kurtki

12x+15y=13 500
x=y+180

12(y+180)+15y=13 500
x=y+180

12y+2160+15y=13 500
x=y+180

27y=13 500-2160
x=y+180

27y=11 340 /:27
x=y+180

y=420 zł
x=420+180

y=420 zł
x=600zł
1 5 1
2010-01-25T15:33:13+01:00
13500 - 180 *12 =13500 - 2160 = 11340
11340 : (12 + 15) = 11340 : 27 = 420
420 + 180 = 600
odp. płaszcz kosztował 600 zł a kurtka 420 zł
2010-01-25T15:34:05+01:00
12x180=2160
13500-2160=11340
11340(podzielić)2=5670 (cena kurtek)
5670+180=5850
5850(podzielić)12=487,50 zł(cena 1 płaszcza)
5670(podzielić)15=378 zł (cena 1 kurtki)