Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:26:34+01:00
Bitwa pod Wiedniem – bitwa stoczona 12 września 1683 roku między wojskami polsko-austriacko-niemieckimi, pod dowództwem Jana III Sobieskiego, a armią Imperium osmańskiego pod wodzą wezyra Kara Mustafy pod Wiedniem. Zakończyła się przegraną Turcji, która nie podniosła się już po tym uderzeniu i przestała stanowić zagrożenie dla chrześcijańskiej Europy.
2010-01-25T15:36:32+01:00
Nie,ze zwycięstwa pod Wiedniem Sobieski nie miał żadnych politycznych korzyści, jedynymi jego korzyściami były sława i łupy, przecież sama wiesz że mimo iż Sobieski uratował Austriakom tyłki to sto parę lat później austiracy byli jednymi z tych którzy wzięli Polskę pod zabory. Było to chwalebne zwycięstwo ale niestety nie mielismy z niego większych korzyści