Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:28:37+01:00
X - dlugosc ramienia = dlugosc podstawy
x+3 = dlugosc drugiej podstawy
x+1 = dlugosc drugiego ramienia

2x + (x+3) +( x+1) = 20
2x+x+3+x+1=20
4x+4=20
4x= 20-4
4x= 16 /:4
x= 4

X+3 = 4+3 = 7
X+1 = 4+1 = 5

Spr. 2 * 4 + 7 + 5 = 20
8+7+5 = 20
20=20
Odp : krotsze ramie oraz krotsza podstawa maja dlugosc 4cm, druga podstawa ma dlugosc 7cm ,a drugie ramie 5cm.
2010-01-25T15:30:15+01:00
Obw=20cm
krótsze ramie=krotsza podstawa
oznaczam jako x
x=x
dłuzsze ramie:
x+1cm

dłuzsza podstawa:
x+3m

rownosć

obw=x+x+x+1+x+3
20cm=x+x+x+1+x+3
20cm-4cm=4x
16cm=4x
dziele calosc przez 4

x=4cm
a zatem:
krótsze ramie=4cm
krotsza podstawa=4cm
dłuzsze ramie:
x+1cm=4cm+1cm=5cm

dłuzsza podstawa:
x+3m=4cm+3cm=7cm

mam nadzieje ze pomoglam:)
licze na naj:)