Odpowiedzi

2010-01-25T15:36:06+01:00
Mam nadzieję że chodzi ci o zwierzęta

Środowisko wodne
-posiadają płetwy
-opływowy kształt ciała
-skóra pokryta śluzem


Środowisko lądowe
-oczy z powiekami
-sucha skóra,która zabezpiecza przed utratą wody
-płuca jako główny narząd wymiany gazowej
-
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:44:23+01:00
Wodnym :
-płetwy
-skrzela,
-łuski,
-umiejeśtność zapładniania poza organizmem (np. u ryb.),
-u płazów błony między palcami,
-opływowy krzstałt ciała, -skóra pokryta śluzem
-u ssaków żyjących w wodzize gruba podskórna warstwa tłuszczu chroniąca przed wychłodzeniem ciałła

lądowym :
-dobrze wykrztałcone kończyny do poruszania się, łapania.
- stałocieplność
- dobrze rozwinięty układ oddechowy w postaci płuc i oskrzeli.
- ciało nie musi być opływowe tak jak w środowisku wodnym żeby organizm szybko się poruszał
1 5 1