Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T15:37:18+01:00
Jaki obwód ma prostokąt, którego jeden bok ma długość 2a, a pole jest równe 6ab-4a² ?

P=6ab-4a²
P=x*y
6ab-4a²=2a*y
(6ab-4a²):2a=y
3b-2a=y
y=3b-2a
x=2a

Obw=2x+2y
Obw=2*2a+2(3b-2a)
Obw=4a+6b-4a
Obw=6b

Odp: Obwód jest równy 6b.
15 3 15
2010-01-25T15:37:26+01:00
P=6ab-4a²
P=x*y
6ab-4a²=2a*y
(6ab-4a²):2a=y
3b-2a=y
y=3b-2a
x=2a


Ob=2x+2y
Ob=2*2a+2(3b-2a)
Ob=4a+6b-4a
Obwód=6b
108 1 108
2010-01-25T15:39:20+01:00
2a*x=6ab-4a<kwadrat>
x=(6ab-4a<kwadrat>)/2a
x=3b-2a
Ob=2*2a+2*(3b-2a)
Ob=4a+6b-4a
Ob=6b
13 3 13