Błaaagaam !
pomoocy. !
mam to na juutroo. ! dam 23 punktów. !

Podłoga jest prostokątem o wymiarach 3m x 2m
Pralkapobiera na jedno pranie 60 l wody. Pani Gosia zapomniała włożyc do wanny węża od wody. Na jaką wysokośc sięgneła woda. ?

Chodzi o to, że z tego węża woda wyleciała i zalała łazienke. ; /

a drugie zadanie jest w podręczniku dla klas szóstych : MAREMATYKA 6 , matematyka z plusem . zadanie 4 strona 118. !

pomocy. !

3

Odpowiedzi

2010-01-25T15:38:52+01:00
60 l= 60 dm³ = 0,06 m³
0,06/2/3=0,01m=1 cm <--- na tę wysokość sięgnęła woda


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:40:41+01:00
A - długość podłogi = 3m = 30 dm
b - szerokość podłogi = 2m = 20dm
P - pole powierzchni podłogi = 30 razy 20 = 600 dm²
V - objętość rozlanej wody = 60l = 60 dm³
h - wysokość na jaką sięga woda = V/P = 60/600 = 0,1 dm = 1 cm
1 5 1
2010-01-25T15:49:12+01:00
1.
Odp. Wysokość na jaką sięgnęła woda wynosi 1cm.

Zad.4 str. 118
V (objętość) = 1,2m × 2m × 0,0125m = 0,03m³