Marysia chce kupić tasiemkę i podzielić ją na kawałki o długości 10cm lub 15cm,tak aby zużyć całość i otrzymać tylko kawałki danej długości.Ile,co najmniej,tasiemki musi kupić Marysia? Proszę o podanie sposobu rozwiązania,a nie tylko sam wynik.

2

Odpowiedzi

2010-01-25T15:47:14+01:00
30cm / 15 = 2
30cm / 10 = 3
Odp. Marysia musi kupić przynajmniej 30 cm tasiemki.

Rozwiązałam to tak, że szukałam najmniejszej liczby, która dzieli się przez 15 i 10.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T15:53:11+01:00
30cm ÷15 = 2
30cm ÷ 10 = 3
PRZYNAJMNIEJ 30CM

;P