Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T15:48:40+01:00
X-cena czekolady
x-1- cena batona

5x+3(x-1)=17
5x+3x-3=17
8x-3=17
8x=14
x=14/8= w przybliżeniu 1,66zł- cena czekolady
baton- 1,66-1=0,66
2010-01-25T15:59:06+01:00
X- cena czekolady
y - cena batonu

5x+3y=17
x=y+1

5(y+1)+3y=17
x=y+1

5y+5+3y=17
x=y+1

5y+3y=17-5
x=y+1

8y=12 | :8
x=y+1

y=1.5
x=1.5+1

x=2.5
y=1.5

Odp.: Baton kosztował 1.50zł, a czekolada kosztowała 2.50zł.
Mam nadzieję, że pomogłam :)
2010-01-25T19:37:12+01:00
X-cena czekolady
y-cena batona
5x+3y=17
x=y+1
5(y+1)+3y=17
x=y+1
5y+5+3y=17
x=y+1
8y=12 /:8
x=y+1
y=1,5
x=1,5+1
x=2,5
y=1,5