W wiadrze jest solanka dziesięcioprocentowa, a w beczce - dwuprocentowa. Gdybyśmy przelali połowę zawartości wiadra do beczki, to otrzymalibyśmy 40kg trzyprocemtowej solanki. Ile solanki jest w wiadrze, a ile w beczce?

Mam takie obliczenia (robione na lekcji):
b- beczka
w- wiadro

b+½w=40
0.02b+0.1*0.5w=0.03*40

b+0.5w=40
0.02b+0.05w=1.2/*100

b+0.5w=40/*(-2)
2b+5w=120

-2b-w=-80
2b+5w=120

w=10
b=30

Proszę o dalsze obliczenia, gdyż odpowiedź do tego zadania to: w=10; b=35. Czyżby był tu jakiś błąd?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T15:56:28+01:00
B - beczka
w - wiadro


b+½w=40
0,02b+0,1*0,5w=0,03*40

b+0,5w=40
0,02b+0,05w=1,2/*100

b=40-0,5w
2b+5w=120

b=40-0,5w
2(40-0,5w)+5w=120

b=40-0,5w
80-w+5w=120

b=40-0,5w
4w=40

b=40-0,5w
w=10

b=40-0,5*10
b=40-5
b=35

odp: W beczce jest 35kg solanki a w wiadrze 10kg
2010-01-25T15:56:47+01:00

-2b-w=-80
2b+5w=120
-----------------
4w=40 /:4
w= 10
b+1/2w=40
b+1/2*10=40
b+5=40
b=40-35
b=35