Odpowiedzi

2009-10-02T20:44:20+02:00
Widze ze uzywamy tych samych cwiczen , mam takie samo zadanie i znam poprawna odpowiedz :
Vpokoju=3m razy 2m razy 4m=24m szesciennych
21procent razy Vpokoju=21 procent razy 24 m szesciennych = 0,21 razy 24 m szesciennych = 5,04m szesciennych - to bylo na obliczenie tlenu
a teraz na azotu:
78 procent razy Vpokoju=78procent razy 24m szesciennych=0,78 razy 24 m szesciennych=18,72m szesciennych -azotu


1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T21:01:03+02:00
1. W powietrzu znajduje się 21% tlenu i 78% azotu, no więc

V=3m×2m×4m=24m²- objętość całego pomieszczenia

Objętość tlenu
²¹/₁₀₀×24=5,04m²

Objętość azotu
⁷⁸/₁₀₀×24=18,72m²

2. Ochładzanie powietrza powoduje, że woda zawarta w nim zaczyna się skraplać.
1 5 1