Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:08:16+01:00
X-kąt rozwarty
x-20°-kąt ostry

x+x+(x-20°)+(x-20°)=360°

4x-40°=360°

4x=360°+40°

4x=400° |÷4

x=100°

miary kątow t tym trapezie wynoszą:100°,100° 80° i 80°
2010-01-25T16:14:07+01:00
Dane:
kąty / isość stopni / ile jest tych /suma stopni
ten mniejszy/ x / 2 /
/360
rozwarty / x+20 / 2 /

obliczenia:)
2razyx+2 razy x+20=360
2x+2x+40=360/-40 odejmij po obu stronach 40
4x=320/:4 podziel przez 4
x=80


licze na naj (dane zapisz w postaci tabelki:)
1 5 1
2010-01-25T16:23:33+01:00
2A+2(A+20)=360
2A+2A=40=360
4A=360
A=80
jeden kąt ma 80 stopni a drugi 100stopni
xdd