Dzisiaj zaczęliśmy programowanie. Moim zadaniem było napisać program, który będzie obliczał sumę, różnicę, iloraz i iloczyn liczb 'a' i 'b'. Wydaje mi się, że wszystko jest okej, ale jednak nie działa. Użyłam programu Dev C++. Proszę o pomoc w znalezieniu błędu :)

# include <iostream.h>
main ()
{
int a, b, p, o, m, d;
cout<<"Podaj a\n";
cin>>a;
cout<<"\Podaj b\n";
cin>>b;
p=a+b;
o=a-b;
m=a*b;
d=a/b;
cout<<"\n"<<c;
getchar();
getchar();
}

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:12:13+01:00
# include <iostream.h>//nie iostream.h tylko po prostu iostream.
main ()
{
int a, b, p, o, m, d;
cout<<"Podaj a\n";
cin>>a;
cout<<"\Podaj b\n";
cin>>b;
p=a+b;
o=a-b;
m=a*b;
d=a/b;
cout<<"\n"<<c;
getchar(); //po co to getchar?
getchar(); //po co to getchar?
}

Teraz poprawnie, jak ja bym napisał:

#include<iostream>
using namespace std;
int main ()
{
int a, b;
cout<<"podaj a: ";
cin>>a;
cout<<"podaj b: ";
cin>>b;
cout<<"suma a i b: "<<a+b<<endl;
cout<<"roznica a i b: "<<a-b<<endl;
cout<<"iloczyn a i b: "<<a*b<<endl;
cout<<"iloraz a przez b: "<<a/b<<endl;
return 0;

}
1 5 1
2010-01-25T18:21:13+01:00
Getchar(); to oczekiwanie na char'a, czyli po prostu oczekiwanie na wciśnięcie klawisza
jest to często stosowane, by konsola po wyświetleniu wyników nie zamykała się od razu i by mogły być widoczne, możesz też zastosować
system("pause"); , co wydaje się byc lepszym rozwiązaniem
2010-01-25T19:58:35+01:00
Przed main() napisz int po include iostream napisz
using namespace std;