Pierwiastek nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej.
Oblicz:
a) pierwiastek 3 stopnia -8000=
b) pierw. 3 stop. -0,001=
c) pier. 3 stop. -125/64=
d) pierw. 3 stop. -3i3/8=

Nie pisz samych wyników tylko napiszcie jak to obliczyliscie.

3

Odpowiedzi

2009-10-02T21:22:28+02:00
A) pierwiastek 3 stopnia -8000=-20
b) pierw. 3 stop. -0,001=-0,1
c) pier. 3 stop. -125/64=-5/4
d) pierw. 3 stop. -3i3/8= pierw. 3 stop. -27/8= -3/2
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T21:32:08+02:00
Jaka oznaczenia pierwiastka użyjemy pierwiastek(x) - ponieważ, wszystkie będą tego samego stopnia, to bez oznaczenia, że to 3
x^b - czytamy x do potęgi b

a)pierwiastek(-8000) = pierwiastek(-8*(10^3)) = pierwiastek((-2)^3 * 10^3) = pierwiastek((-20)^3) = -20

b)pierwiastek(-0,001) = pierwiastek((-0,1)^3) = -0,1

c)pierwiastek(-125/64) = pierwiastek(((-5)^3)/(4^3)) = pierwiastek((-5/4)^3) = -5/4 = -1,25

d)pierwiastek(-3 - 3/8) = pierwiastek(-27/8) = pierwiastek(((-3)^3)/(2^3)) = pierwiastek((-3/2)^3) = -3/2 = -1,5
6 4 6
2009-10-02T22:12:10+02:00
Pierwiastek nieparzystego stopnia z liczby rzeczywistej.
Oblicz:
a) ∛ -8000=-20, bo (-20)³=-8000
b)∛. -0,001=∛-1/1000=-1/10
c)∛ -125/64=∛-125/∛64=-5/4=-1,25
6 3 6