Odpowiedzi

2010-01-25T16:17:44+01:00
Dzięki piórom mogą łatwiej unosic sie w powietrzu,ponadto pióra chronią je przed czynnikami atmosferycznymi np. deszcz lub słońce.
4 2 4
2010-01-25T16:18:35+01:00
Ochrona przed chłodem i dzięki nim mogą latać
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:20:05+01:00
Ptasie pióra spełniają ważną rolę w utrzymaniu odpowiedniej ciepłoty ciała. Kiedy jest zimno, ptaki stroszą pióra tak, że ich końce się stykają, tworząc izolacyjną warstwę powietrza zapobiegającą wychłodzeniu ciała. Kiedy ptakom jest za gorąco, podnoszą pióra tak, aby ich końce się nie stykały, co umożliwia swobodną wymianę ciepła z otoczeniem i zapobiega przegrzaniu.
Jest kilka typów piór: lotki, sterówki (w ogonie, te służa też do sterowania ciałem w czasie lotu), puchowe, konturowe

licze na naj...
9 5 9