Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:29:23+01:00
Jeśli potrafisz rozwiązywać zwykłe równania to układy też umiesz;]
Układ równań to 2 równania tylko z dwoma niewiadomymi każde.
Z jednego równania np górnego wylicz x lub y i podstaw pod drugie równanie...
np
x+y=10
x+5y=18

z pierwszego wylicz x :
x=10-y (czyli tylko odjełaś y... robisz tak jak zwykłe równanie)
i to własnie podstawiasz pod drugie równanie(x+5y=18 zamiast x wstawiasz 10-y (czyli wynik x z pierwszego równania)) troche mieszam ale zrozumiesz na samym przykładzie.
x+5y=18
(10-y)+5y=18
10+4y=18
4y=8
y=2
masz y wiec pod które równanie chcesz podstaw ten y i wyjdzie ci x np
x+y=10
x+2=10
x=8

x=8
y=2 ;]
2010-01-25T18:44:23+01:00
Jbc jest jeszce 2 sposob od osoby mowiecej przede mna

mianowic\ie przeciwnych wspolczynnikow

w ukladzie rowan musza byc np -2x i +2x (drugi [y] jest inny )

np

2x + 7y = 14
+ 7y - 2x = 14 jbc
_____________
14y = 28
y = 2

prosze o naj:))

pytania to priv:))
1 5 1