Odpowiedzi

2010-01-25T16:34:27+01:00
Ile cząsteczek wody powstanie w wyniku zobojętnienia 400g kwasu azotowegoV odpowiednią ilością wodorotlenku sodu ?

M(HNO₃)=1+14+3*16=63 g/mol

HNO₃ + NaOH → NaNO₃ + H₂O
1mol------------------------1mol
63 g-------------------------6,02*10²³
400g--------------------------x

x=400g*6,02*10²³/63g=38,2*10²³cz H₂O
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T16:35:48+01:00
2010-01-25T16:47:01+01:00