TO moja praca domowa z którą nie moge se poradzić :(
pomóżcię proszę ;*
a oferuje 50 pkt ! :)
1. Wytłumaczcie mi jak się dodaje ułamki dziesiętne :( proszę
to mój głowny cel ! ; p
nie było mnie dziś w szkole i niewiem jak to się robi . ; (( .
2. Tomek rzucał zielonymi obręczami,
a Jacek - czerwonymi. Ile punktów zdobył każdy z nich ?
Tomek -
Jacek -
Ile maksymalnie punktów można zdobyć, rzucając trzy razy?

proszę o wyjaśninie jak to zrobiliście ;D



3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:30:14+01:00
Hm znam na pierwsze...
ułamki dziesietne dodajesz normalnie..
np.0,7+0,2=0,9
np. 0,9+0,5=1,4
a jeśłi jest np. 1,33+5,06=6,39 bo 0,06 to juz czesc setna. rozumiesz??
jak cos to pisz mi równania to rozwiąże.;]
2 2 2
2010-01-25T16:36:23+01:00
2
\
10=0,2
28
\
1000=0,028

12,502=12+5*0,1+0*0,01+2*0,001=12+0,5+0,002

*W dodawaniu ułamków najważniejszy jest sposób podpisywania licz: przecinek pod przecinkiem, części dziesiąte pod częściami dziesiątymi.
*ułamki dodajemy sposobem pisemnym, tak jak liczby naturalne nie zwracajac uwagi na przecinek.
2010-01-25T16:41:07+01:00
1 Ułamki dziesiętne dodaje się tak:
np: 2,3 + 7,2= 9,5 a jak masz np: 11,120+3,1=11,120+3,100(dodajesz zera w puste miejsca)=14,220
Drugiego niestety nie rozumię;p