Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:36:18+01:00
A) 2x-1/2(3x-2)=7/4-x
2x-1,5x + 1 = 0,25 - x
-0,75x = -1
x = 1⅓

b) 3x-2(1-2x)=0,5(3x+1,5)
3x -2 +4x = 1,5x + 0,75
5,5x = 2,75
x = 0,5

[7(1+3x)]:2 +1=3(-3+2x)
(7 + 21x):2 +1 = -9 +6x
3,5 +10,5x + 1= -9 +6x
4,5x = -13,5
x = -3


liczba ujemna :D

Prosze o naj xD
36 4 36
2010-01-25T16:42:36+01:00
1
a)
2x-½(3x-2)=7/4-x
2x-3/2x+1=7/4-x
-½x+x=7/4-1
½x=¾
x=3/2

b)
3x-2(1-2x)=0,5(3x+1,5)
3x-2+4x=1,5x+0,75
3x-1,5x+4x=0,75+2
5,5x=2,75
x=½

2.
[7(1+3x)]:2+1=3(-3+2x)
(7+21x):2+1=-9+6x
7/2+21/2x+1=6x-9
9/2+21/2x=6x-9
21/2x-6x=-9-9/2
3/2x=-27/2
x=-9
odp: liczba ujemna
3 2 3
2010-01-25T16:46:22+01:00
1 a)
2x-1/2(3x-2)=7/4-x/*4
8x-2(12x-8)=7-4x
8x-24x+16=7-4x
8x-24x+4x=7-16
-12x=-9/:-12
x=0,75
1b)
3x-2(1-2x)=0,5(3x+1,5)
3x-2(1-2x)=0,5(3x+3/2)/*2
6x-4(2-4x)=1(6x+3)
6x-8+16x=6x+3
6x+16x-6x=3-16
16x=-13/:16
x= -0,8125
2.
[7(1+3x)]:2+1=3(-3+2x)
(7+21x):2+1=-9+6x
7/2+21/2x+1=-9+6x/*2
7+21x+2=-18+12x
21x-12x=-18-7-2
9x=-27/:p
x=-3

rozwiązaniem jest liczba ujemna
1 1 1