Odpowiedzi

2009-10-02T22:17:46+02:00
Przewód, którym mocz jest odprowadzany z pęcherza moczowego. U mężczyzn jest wspólnym przewodem dla moczu i nasienia. Ujście cewki moczowej u kobiet znajduje się w przedsionku pochwy, około 2 cm poniżej łechtaczki i ma ono wygląd szczeliny; zaś u mężczyzn ujście cewki umiejscowione jest na wierzchołku żołędzi.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T22:26:09+02:00
Cewka moczowa męska:
Łączy drogi moczowe i płciowe
Jest dłuższa o żeńskiej (15 - 20cm) i składa się z czterech odcinków:
- części śródściennej, sterczowej, błoniastej i gąbczastej, której ujście znajduje się na końcu żołędzi prącia.
Żeńska:
Nie łączy dróg moczowych i płciowych
Jest krótsza (3 - 5cm) i szersza. Dzieli się również na cztery części:
- śródścienną, miedniczą, przeponową, podprzeponową
Jest równoległa do pochwy.
2 4 2