W 1937 roku najwyższą budowlą w warszawie była wieżą Zamku Królewskiego mająca 59 metrów wysokości.gdyby wieża ta była o jeden decymetr wyższa to była by akurat 3 razy wyższa od najwyższego pomnika Warszawy-kolumny Zygmunta 3 Wazy.Oblicz wysokość tej kolumny.

3

Odpowiedzi

2009-10-02T22:39:16+02:00
Z- wieża Zamku
k- kolumna Zygmunta

z = 59m
1dm=10cm=0,1m
z + 0,1 = 3k
59 + 0,1 = 3k
59,1 = 3k
k = 19,7 (m)
2 3 2
2009-10-02T22:39:33+02:00
Wieża ma wys, 5900cm

+11cm = 5910cm

pomnik jest 3 raz niższy, więc 5901 / 3 = 1970cm = 19,7m
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T22:39:44+02:00
1 dm = 0,1m
59m + 0,1m = 3x
x = 59,1 ÷ 3
x = 19,7 m
4 3 4