Czy pocisk artyleryjski lecący z prędkością 500m/s dogoni oddalający sie samolot odrzutowy poruszający się z prędkością 2000km/h ?

W jakim czasie kolarz przebędzie odległość 5 km , jeżeli jedzie on ze średnią prędkością 5 m/s ? Czas podaj w minutach i sekundach .

2

Odpowiedzi

2010-01-25T16:45:44+01:00
1.
500*3600/1000=1800
500m/s = 1800km/h
odp; Nie,nie dogoni.

2.
s=5000m
Vśr=5m/s
t=s/v
t=5000/5
t=1000s
t=16 2/3 min.
odp: Kolarz przejedzie tą odległość w 1000sekund lub 16 i dwie trzecie minuty.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:47:39+01:00
Zad.1
1h=3600s
1m/s=3600m/h
1m/s=3,6km/h
500m/s=x km/h
x=(500m/s*3,6km/h):1m/s(metry na sekunde się skracają)=1800km/h
1800km/h<2000km/h
odp.: Pocisk artyleryjski lecący 500m/s nie dogoni samolotu lecącego z prędkością 2000km/h

Zad. 2
s- droga, t- czas, v - prędkość
v=s/t -->przkestałcamy wzór
t=s/v
1km-1000m
5km-5000m
t= 5000m/(5m/s)=1000s
1000:60=16 r.40
1000s=16 min., 40 sek.
odp. : Kolaż przebęcie 5km w 16min. i 40 sek.
13 4 13