Odpowiedzi

2010-01-25T16:50:52+01:00
A-dłuższa podstawa
b-krótsza podstawa
h-wysokość trapezu

a=2b
h=5+b
a+b+h=45
2b+b+5+b=45
4b=40
b=10

a=2b=20
h=5+b=5+10=15

p=½(a=b)h
P=½(20+10)15
P=½*30*15
P=225
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T18:19:26+01:00
X-krótsza podstawa
2x-dłuższa podstawa
x+5-Wysokość
45-suma podstaw i wysokości
x+2x+x+5=45
4x+5=45 /-5
4x=40 /:4
x=10[cm] - krótsza podstawa
2x=2*10=20[cm]-dłuższa podstawa
x+5=10+5=15[cm]-wysokość
P=1/2h(a+b)
P=1/2*15(10+20)=7,5*30=225[cm2]
Pole trapezu wynosi 225cm2
4 4 4