Odpowiedzi

2010-01-25T16:43:42+01:00
180 suma wew katow trojkata
180-90=90
90-50=40
40/2=20 I bok
20+50=70 II bok
90 kat prosty :)
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:45:56+01:00
W trójkącie miara kątów wewnętrznych jest równa 180
Jest to trójkąt prostokątny, więc jeden kąt ma miarę 90
oraz z zadania mamy, że:
α-β=50

{α+β+90⁰=180⁰
{α-β=50⁰ To jest układ równań

{α+β=90⁰
{α-β=50⁰

{α=90⁰-β
{90⁰-β-β=50⁰

-2β=-40⁰
β=20⁰

α=90⁰-20⁰
α=70⁰

Odp: Kąty ostre mają miarę 70⁰ i 20⁰
36 4 36
2010-01-25T16:53:41+01:00
180 - 90=90
90-50=40
40:2=20
20+50=70
90+20+70=180
odp.Miary katów wynoszą 90, 20 i 70 stopni.
10 3 10