Odpowiedzi

2010-01-25T16:51:31+01:00
Czy Trójkąt , w którym dwa kąty mają miary 64(stopni) i 80 ( stopni) , jest podobny do trójkąta , w którym dwa Kąty mają podane miary?

a) 36(stopni) i 64 ( stopni)
b) 80 (stopni) i 34 (stopnie)

Z Obliczniami Jak Można
Dzieki ;)

64+80=144
180 (bo tyle wynosi suma kątów w trójkącie) - 144 = 36 (miara trzeciego kąta)

trójkąt ma kąty : 36, 64, 80
czyli odpowiedź a jest prawidłowa, bo oba trójkąty mają takie same miary kątów
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:52:01+01:00
Trójkąt cały ma 180°
180°- 64°-80°=36°

a) Tak. Jest podobny ponieważ : 180°-36°-64°=80°
b) Nie jest podobny ponieważ : 180°-80°-34°=66°

Podobny jest wtedy gdy jego kąty mają 36, 64,80°
A niepodobny wtedy gdy jego kąty mają 80,34,66°

Pozdrawiam ;D
5 3 5