Proszę o szybkie rozwiązanie. .!

Dach wieży kościoła ma kształt ostrosłupa, którego podstawa jest kwadrat o boku długosci 1.6m wysokosc tego ostrosłupa ma długość1.5 m .ile blachy nalezy kupic aby pokryc dachy 2 takich samych wiezy jezeli na ubytki trzeba przeznaczyc 15% materiału

.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T17:05:50+01:00
H - wysokość ściany bocznej = ?
a - długość podstawy = 1,6 m
H - wysokość wieży = 1,5 m
h² = (a/2)² + H² = 0,8² + 1,5² = 0,64 + 2,25 = 2,89
h =√2,89 = 1,7 m
P - pole powierzchni ściany bocznej = ah/2 = 1,6 razy 1,7/2 = 1,36 m²
Pc - pole powierzchni jednej wieży = 1,36 razy 4 = 5,44 m²
Pw - pole powierzchni dwóch wież = 5,44 razy 2 = 10,88 m²
10,88 m² = 100%
x = 115%
x = 10,88 razy 115/100 = 12,512 m²
trzema kupić 12,512 m² blachy
1 5 1
2010-01-25T17:16:27+01:00
A=1,6 m
H=1,5 m

h- wysokość ściany bocznej

z tw. Pitagorasa
H²+(√2a/2)² = h²
h²=1,5²+2a²/4
h²=2,25+(2*2,56)/4
h²=2,25+1,28
h²=3,53
h≈1,88 m

Pb=4*(a*h)/2
Pb≈4*(1,6*1,88)/2
Pb≈6,016 m²

mamy 2 dachy więc
2*Pb≈12,032 m²

15% na ubytki:

0,15*12,032 m² = 1,8048 m²

12,032 m² + 1,8048 m² =13,8368 m² ≈13,84 m²

Odp. Należy kupić około 13,84 m² blachy.