Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T16:59:52+01:00
Stosujemy twierdzenie odwrotne do twierdzenia Talesa.

x/4 = 1,6/1
x = 1,6*4
x = 6,4 [m]

PS. Rysunek pomocniczy w załączniku ;) .
2010-01-25T17:00:48+01:00
X/3=1,6/1
x=4,8
Wysokość latarni...4,8m;] dlatego że:

wysokośc latarni to x, odległośc jej do mikołaja to 3m więc(x/3m)
wysokośc mikołaja 1,6m a jego cień 1m wiec(1,6/1)
obrazek tworzy trójkąt, a wysokośc latarni i mikołaja odcinki, z ktorych moze powstas twierdzenie talesa wiec tak to jest;] narysuj sobie rysunek to zrozumiesz... i cień idzie nie w strone latarni;]