Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T17:13:18+01:00
Proszę o pomoc dam naj...
Jajko z niespodzianką waży 100 gramów. Ile waży jajko, a ile niespodzianka , jeśli niespodzianka jest o 10 gramów cięższa od jajka.
rozwiazac ukladem rownan
PROSZE O SZYBKA ODP


x-waga jajka bez niespodzianki
x+10g - waga niespodzianki

x+x+10=100
2x=100-10
2x=90?:2
x=45g

45 g-tyle waży jajko bez niespodzianki
45+10=55- tyle waży sama niespodzianka
2010-01-25T17:15:19+01:00
X- waga niespodzianki
y- waga jajka

x+y=100
x-y=10
dodać stronami
2x=110
x=55

55-y=10
-y=-45
y=45

niespodzianka waży 55 gram a jajko 45gram