Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T10:38:13+02:00
Murzyn stojacy na równiku ziemi ma predkosc liniowa
V=l/T
V=40000 km/ 86400 s = 463 m/s

Polka w róznych szrokosciach geograficznych Polski ma rózna predkosc liniowa
ale dla przykładu rozwazmy szerokosc 52 st N
chyba chodzi o 6374 km (nie 6374 m?) ; fi = 52

V = (2*PI*Rz*cos (fi))/T = 285 m/s

predkosc katowa Polki i Murzyna om = 360/T = 15 st/h
Trzeba pamietac ze szybkosc katowa bryły sztywnej w tym przypadku globu ziemskiego jest stała , zmienna tylko jest wartosc wektora predkosci linowej V.
1 5 1
2009-10-03T10:39:30+02:00
Urzyn stojacy na równiku ziemi ma predkosc liniowa
V=l/T
V=40000 km/ 86400 s = 463 m/s

Polka w róznych szrokosciach geograficznych Polski ma rózna predkosc liniowa
ale dla przykładu rozwazmy szerokosc 52 st N
chyba chodzi o 6374 km (nie 6374 m?) ; fi = 52

V = (2*PI*Rz*cos (fi))/T = 285 m/s

predkosc katowa Polki i Murzyna om = 360/T = 15 st/h
Trzeba pamietac ze szybkosc katowa bryły sztywnej w tym przypadku globu ziemskiego jest stała , zmienna tylko jest wartosc wektora predkosci linowej V.