Odpowiedzi

2010-01-25T17:20:37+01:00
Trwali oni w nauce Apostołów i we wspólnocie, w łamaniu chleba i w modlitwie. Bojaźń ogarniała każdego, gdyż Apostołowie czynili wiele znaków i cudów. Ci wszyscy co uwierzyli, przebywali razem i wszystko mieli wspólne. Sprzedawali majątki i dobra i rozdzielali je każdemu według potrzeby. Codziennie trwali jednomyślnie w świątyni, a łamiąc chleb po domach przyjmowali posiłek z radością i prostotą serca. Wielbili Boga, a cały lud odnosił się do nich życzliwie.
37 4 37
2010-01-25T17:24:03+01:00
Za czasów pierwszych chrześcijan trwały prześladowania przez Nerona. Chrześcijanie spotykali się potajemnie, coraz większymi gromadami.
39 3 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:23:15+01:00
Pierwsi chrześcijanie żyli w doskonałej równości wszystkich , kobiety, niewolnicy, dzieci nareszcie traktowani byli z godnością.
Ludzie przestrzegali wysokich norm moralnych, czystość obyczajów chrześcijan bardzo kontrastowała z zepsuciem pogan.
Pierwsi chrześcijanie żyli nadzieją na wieczność, na Zmartwychwstanie dlatego męczeństwo nie zabierało im nadziei. byli pełni radości w oczekiwaniu na przyjście Pana. Chętnie udzielali gościny w swoich domach podróżującym współbraciom. Gościnność i szacunek dla starszych wiekiem miała swoje korzenie w Judaiźmie.
42 4 42