Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T17:25:36+01:00
x - szukany czas
42 +x = (12 + x) +(8 + x)
42 +x = 2x + 20
2x - x = 42 - 20
x = 22
Odp. Za 22 lata.
2010-01-25T17:28:22+01:00
Mama ma 42 lata, a jej dzieci 12 i 8 lat. Za ile lat wiek mamy będzie równy sumie lat jej dzieci ?
x - ilość lat za ile wiek mamy bedzie równy sumie lat dzieci

42 + x = 12 + x + 8 + x
42 +x = 2x + 20
x -2x = 20 - 42
-x = -22 /*(-1)
x = 22

Za 22 lata wiek mamy bedzie równy sumie lat dzieci
mama bedzie miała 64 lata , a dzieci 34 lata i 30 lat