Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T17:28:07+01:00
A = 3cm
b=11cm
h = x
P=56cm2

1/2 * 14cm *x =56cm2
7cm *x = 56
7x =56cm2
x=8

Odp Wysokośc wynosi 8cm

Prosze o naj xD
1 5 1
2010-01-25T17:28:17+01:00
2010-01-25T17:29:30+01:00
Pole trapezu - wzór: P=((a+b)*h)/2

a=3 cm
b=11 cm
P=56 cm²

przekształcam wzór:
P=((a+b)*h)/2
(a+b)*h=2*P
h=2P/(a+b)

h=(2*56)/(3+11) [cm²/cm=cm]
h=112/14 cm
h=8 cm
1 5 1