Uzupełnij współczynniki stechiometryczne w podanych równaniach reakcji:
a.) ... Cr+ ... O2 ----> ... CrO3
b.) ... Fe+ ... O2 ---> ...Fe2O3
c.) ...N2+...O2 ---> ... N2O5

Proszę również o wytłumaczenie o co w tym chodzi i jak się to rozwiązuje .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T17:29:27+01:00
A.) ... 2Cr+ ... 3O2 ----> ... 2CrO3
b.) ... 4Fe+ ... 3O2 ---> ...2Fe2O3
c.) ...2N2+...5O2 ---> ... 2N2O5]
po lewej stronie musi byc tyle samo kazdego pierwsiastka co po prawej, liczysz i tyle ;D
2010-01-25T17:30:44+01:00
A 2 3 2
b4 3 2
c 2 5 2

wspólczynniki trzeba tak dobierac aby liczba substratów i produktów sie zgadzała była taka sama
2010-01-25T17:34:11+01:00
A) 2 Cr + 3 02 ----> 2 CrO3
b) 4 Fe + 3 O2 ----> 2 Fe2O3
c) 2 N2 + 5 O2 -----> 2 N2O5
1 5 1