Dane dotyczące importu zwierząt do Polski w okresie od stycznia do czerwca 2000r. przedstaw w postaci procentów, a następnie wykonaj procentowy diagram kołowy, prezentujący te dane: Bydło(2958szt.),konie(2979szt.),świnie(1042szt.)

Powinno wyjść:
bydło~42,4%
konie~42,7%
świnie~14,9%
Prosze o rozwiązanie :( Kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać. Dam NAJ!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T17:44:17+01:00
Łączna liczba zwierząt: 2958 + 2979 + 1042 = 6979
bydło:
6979 - 100%
2958 - x%
6979 x = 295800/ : 6979
x ~ 42,4%
konie:
6979 - 100%
2979 - x%
6979 x = 297900 / : 6979
x ~ 42,7%
świnie:
6979 - 100%
1042 - x%
6979 x = 104200 / : 6979
x ~ 14,9%
13 4 13
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T17:45:02+01:00
Najpierw wszystko dodajesz: 2958+2979+1042= 6979
bydło stanowi: 2958/6979 ×100% ----> bo jest 2958 na 6979
=42,4%
Resztę tak samo liczysz.

Co do rysowania diagramu:
Koło ma 360 stopni. 360stopni=100%
1%=3,6 stopnia
Potem mnożysz, np. 42,4% ×3,6= 152,64 ≈153 stopnie i rysujesz to w kole. Reszta tak samo.
Nie podałam gotowców, ale mam nadzieję, że zrozumiałaś ;)
7 4 7
2010-01-25T17:46:04+01:00
1.sumujesz wszystko:
2958+2979+1042=8979
2.liczba szt./wszystkie zwierzeta*100%
2958/6979*100%=42,4%
2979/6979*100%=42,7%
1042/6979*100%=14,9%
3.Aby wykonać diagram % mnożysz przez 3,6 stopnia]
np.42,4%*3,6°=152,6°
i tak dalej z następnymi

myśle,że pomogłem,liczę na naj

3 3 3