Uzupełnij:
a) Graniastosłup trójkątny ma..... wierzchołków i ...... ścian bocznych

b) Graniastosłup czworokątny ma ........ ścian i ...... krawędzi

c) Graniastosłup pięciokątny ma....... krawędzi, w tym ......... krawędzi bocznych

d) Graniastosłup............ ma 14 wierzchołków

e) Graniastosłup............ ma 10 krawędzi bocznych

f) Graniastosłup............ ma 8 ścian

Odpowiadajcie
a).......,......
bo w od a do c trzeba podawać 2 odpowiedzi a w od d do f 1

Oczywiście dam naj !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T17:43:29+01:00
A) Graniastosłup trójkątny ma 6 wierzchołków i 3 ścian bocznych

b) Graniastosłup czworokątny ma 6 ścian i 12 krawędzi

c) Graniastosłup pięciokątny ma 15 krawędzi, w tym 5. krawędzi bocznych

d) Graniastosłup siedmiokątny ma 14 wierzchołków

e) Graniastosłup dziesięciokątny ma 10 krawędzi bocznych

f) Graniastosłup. sześciokątny ma 8 ścian

Miałam to samO kiedyś ;D I to napewnO jest dObrze :**
4 4 4
2010-01-25T17:44:47+01:00
A) 6, 3
b) 6, 12
c) 15, 5
d) siedmiokątny
e) dziesięciokątny
f) sześciokątny
2 3 2
2010-01-25T17:48:05+01:00
A) 6 wierzcholkow, 3 sciany boczne
b)6 scia 12 krawedzi
c) 15 krawedzi w tym 5...
d)siedmiokatny?
E) graniastosłup o dziesięciokącie w podstawie.
f) graniastosłup o sześciokącie w podstawie
2 3 2