Napisz i porównaj warunki życia w morzach i oceanach z panującymi w wodach śródlądowych. Zwróć uwagę na głębokość wody, jej temperaturę, zasolenie oraz ciśnienie. Uwzględnij także ruchy wód i ilość światła docierającego pod ich powierzchnię.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T14:06:26+01:00
W morzach jest male zasolenie, glebokosc nie wielka, cisnienie na dnie jest poterzne. Na dnie morza nie ma tam swiatla . Zwierzeta zyjace na dnie sa raczej miesozerne i wytwarzaja same swiatlo. temperatura jest tam mala . Na powiechni wody jest duzo swiatła , cisnienie male.


od autorki: teraz napiszesz to samo tylko w oceanie jest wieksze zasolenie i wieksze fale.
5 4 5
2010-01-26T14:08:12+01:00
Do wody potrzebne są skrzela i my ludzie nie mozemy tam przezyc gdyz my na ziemi mamy płuca i nimi odychamy. Jest niska temeratura pod wodą.

W morzach jest male zasolenie, glebokosc nie wielka, cisnienie na dnie jest poterzne. Na dnie morza nie ma tam swiatla . Zwierzeta zyjace na dnie sa raczej miesozerne i wytwarzaja same swiatlo. temperatura jest tam mala . Na powiechni wody jest duzo swiatła , cisnienie male.
4 3 4
2010-01-26T15:35:22+01:00
STREFA ZYCIA W MORZACH I OCEANACH DZIELI SIE NA 3 STREFY:

strefa przybrzeżna ----obejmuje obszar wód do głębokości 200m, w którym światło zwykle dociera aż do dna.Zyją w niej rożne glony ukwiały(takie rośliny) rafa koralowa i zwierzeta takie jak:pustelniki, pławikoniki,ostrygi, ogończyce i chełbie .

strefa otwartej toni wodnej---obejmuje obszar wód poza szelfem(brzegiem np morza) kontynentalnym, w którym najlepiej jest oświetlona górna warstwa , głębiej zaś panuje półmrok, a w najgłębszej części_zupełnie ciemność.Zyją w niej węgorze, delfiny, rekiny, łososie ,kraby ,homary ,krewetki ,pąkle (takie rośliny)i płetwale błękitne(ciekawostka)to największe zwierzeta swiata.długośc jego wynosi około 30m i masa do 160 ton.

strefa denna---obejmuje obszar dna mórz i oceanów .światło dociera tam w małych ilościach lub wcale( i tak jest częściej).Zyją tam ośmiornice, linofryna, połykacz i gąbki(rośliny)Zyją tam też protisty zwierzeco podobne to organizmy jednokomórkowe
2 3 2