Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T17:51:05+01:00
X- wiek corki
4x - wiek ojca
x+4x=40
x=8
4x=32
corka ma 8 lat a ojciec 32 lata
2010-01-25T17:52:10+01:00
X- wiek córki
4x- wiek ojca

x+4x=40
5x+40
x=8
4x=32

ojciec ma 32 lata a córka 8
2010-01-25T17:52:53+01:00
X - wiek córki
y - wiek ojca

x + y = 40
4x = y

x + y = 40 / *(-4)
4x - y = 0

-4x - 4y = -160
4x - y = 0
---------------
-5y = -160 / ÷5
y = 32

y=32
x + y = 40

y=32
x + 32 = 40 /-32

y=32
x = 8

Odp. Córka ma 8 lat, ojciec 32.